Idąc tędy omijasz tamtędy.
Poziom 0.00
Ranga: Brak
Czym jest SEO?
Prowadzenie stron tematycznych jest w dzisiejszych czasach rzeczą wskazaną, prowadzący stronę chcą dzielić się ze swoimi czytelnikami nowościami, wiadomościami z branży oraz różnymi ciekawostkami. Co jednak, kiedy prowadzona przez nich strona, co chwile się zacina lub po prostu jest mało popularna? Na pewno odbiera to sporą część zaangażowania w pracę, a mała popularność nie musi być wcale powodem złej treści merytorycznej. Właśnie w to miejsce wkracza SEO (ang. search engine optimalization) nazywany potocznie optymalizowaniem stron. Założeniem tego sposobu jest doprowadzenie strony internetowej poprzez różne operacje by ta zyskała na popularności wśród wyszukiwarek, a tym samym była coraz wyżej w rankingu wyszukiwanych pozycji. W Polsce najpopularniejszą z przeglądarek jest przeglądarka Google i to na niej skupiona jest głównie uwaga pozycjonujących strony, same przeglądarki, co jakiś czas modyfikują swoje systemy tak by indeksowanie haseł było jak najbardziej zoptymalizowane. Przez takie działanie system internetowych przeglądarek, a także wyszukiwanie haseł jest coraz bardziej płynne i intuicyjne. Poniżej przedstawione zostanie pięć faktów odnośnie SEO.
Pozycjonowanie to nie tylko ranking stron:
Wielu osobą wydaje się, że cała potrzebna wiedza odnośnie seo to wy pozycjonowanie strony po hasłach i hasztagach, tak by łatwo dało się ją znaleźć wpisując odpowiednie hasło w przeglądarce. Nie jest to do końca prawda, bo samo wrzucenie w kod źródłowy strony kilku haseł nie rozwiąże problemów związanych np. ze zbyt wolno ładującą się stroną bądź niespójnych elementów strony.
Kod strony
Optymalizacja kodu strony, dotyczy zwiększenia jej wydajności, sprawności a także wyeliminowaniu rzeczy powtarzających się. Dobrze zaprojektowana strona internetowa jest schludna, przejrzysta i nie zawiera w sobie błędów. Architektura taka prowadzi do stosowania się do używania odpowiednich nagłówków w HTML, wykorzystywania w grafikach i czcionkach css-a. Istota nagłówków jest o tyle ważna, że systemy odpowiedzialne za indeksowanie stron bez problemu powinny czytać znaki nagłówków, a więc muszą poruszać się po stronie bez trudu.
Treść strony
Optymalizacja stron www i ich pozycjonowanie dotyczy również ich treści. Teksty, które nie są unikalne, powtarzają się kilkakrotnie, a czasem skopiowane są żywcem z innych stron tracą na wartości przez roboty indeksujące. Dlatego tak ważne jest by strony miały unikalną i niepowtarzającą się treść. Do tego celu wykorzystywane są różne systemy sprawdzające powtarzalność tekstów w Internecie, a same teksty to zwykle część copywritingu. Ludzi odpowiedzialnych za pisanie unikatowych i niepowtarzalnych tekstów.
Grafika strony
Spójność grafiki w kodzie źródłowym jest o tyle, ważna by strona działała możliwie jak najszybciej. Jednak roboty sprawdzające strony, zostały tak zaprojektowane by sprawdzać i oceniać same grafiki stron i stosowane w niej obrazy. Dodatkowo promowana strona stanowić ma produkt, a produkt miły i przyjazny w odbiorze zachęci większą ilość przeglądających do odwiedzania strony. W przygotowywaniu ciekawych grafik specjalizują się zazwyczaj freelancerzy.
Optymalizacja linków
Często przygotowane strony internetowej związane jest ze znalezieniem odpowiedniego linku, który nie byłby zajęty. Znalezienie najbardziej pociągającego linku strony, w przyszłości przyniesie sporo korzyści i zwiększy popularność strony.
Ale najpierw Audyt SEO!
Żadna przygoda z pozycjonowaniem nie może się rozpocząć bez profesjonalnego audytu SEO - najlepiej zlecić go freelancerowi zajmującemu się pozycjonowaniem (SEO). Bo czy wiedziałeś, że tzw. Optymalizacja SEO jest kluczowym i nieodzownym składnikiem efektywnego SEO i SEM?
Bez poprawy podstawowych błędów i wyrównania jakościowego do wymogów Google, Twój serwis „jest w plecy” już na starcie.
Żeby móc nad nim pracować należy najpierw zdiagnozować co i gdzie należy poprawić w pierwszej kolejności. Do tego właśnie przeprowadza się audyt SEO.