Opublikowany przez: Redakcja Familie Redakcja Źródło artykułu: artykuł partnera 2022-09-09 13:05:59
Autor zdjęcia/źródło: mat. partnera artykułu
Z roku na rok rośnie liczba Polaków robiących zakupy online [1]. W 2021 r. było wśród nich aż 77% wszystkich internautów [1]. Nic więc dziwnego, że na rynku pojawiają się nowe rozwiązania, dzięki którym możliwe jest usprawnienie procesu zakupowego oraz płatności przez internet. Jednym z tych, na które warto zwrócić szczególną uwagę, jest Visa Mobile – wirtualny portfel pozwalający na wygodne i nieskomplikowane opłacanie zamówień [2]. Czym jest i jak działa?
Visa Mobile to rozwiązanie stworzone między innymi po to, by e-konsumenci mogli płacić kartami w sieci szybko i w sposób bardzo intuicyjny, przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa transakcji [3]. Użytkownik, wybierając Visa Mobile w bramce płatniczej, musi tylko wpisać w wolnym polu swój numer telefonu oraz zaakceptować transakcję w aplikacji na smartfonie [3]. Wszystko to zajmuje niewiele czasu i jest wygodne – wystarczy urządzenie do zakupów online oraz telefon do sfinalizowania płatności przez internet (może być to samo urządzenie!) [3].
Podczas płatności z Visa Mobile, e-kupujący nie musi podawać numeru karty, jej terminu ważności czy CVV2 – robi to wyłącznie raz, na etapie konfiguracji usługi (która jest bardzo prosta) [3]. Co więcej, podczas płacenia za produkt lub usługę nie trzeba podawać jakichkolwiek haseł, przeklikiwać się przez wyskakujące w sklepie internetowym okienka czy wypełniać wielu pól formularza [3].
Co z bezpieczeństwem? Visa Mobile to nie tylko wygoda i prostota płatności w internecie, ale również bezpieczeństwo transakcji [3]. Rozwiązanie bazuje na sprawdzonym standardzie EMV SRC (znanym szerzej jako „Visa Click to Pay” lub „Kliknij i Zapłać z Visa”), a każda finalizowana za jego pomocą transakcja jest zabezpieczana przez Visa [3].
Warto dodać, że wybór Visa Mobile to także dodatkowy poziom bezpieczeństwa już po dokonaniu płatności przez internet. Użytkownicy usługi mogą bowiem odzyskać pieniądze za pomocą procedury chargeback – np. wtedy, gdy nie otrzymali opłaconego towaru, a próba rozwiązania sporu ze sprzedawcą nie przyniosła żadnego efektu. W takiej sytuacji to bank, który wydał kartę Visa, może spróbować odzyskać pieniądze w imieniu swojego klienta. I choć procedura chargeback nie wynika z przepisów prawa, może okazać się niezwykle pomocna [2].
Korzystanie z Visa Mobile jest bardzo proste i można opisać je w 3 punktach.
Na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html znajduje się lista banków, których klienci już teraz skorzystają z Visa Mobile.
Podsumowując, Visa Mobile to rozwiązanie, z którego warto skorzystać. Dzięki niemu e-kupujący:
Artykuł powstał przy współpracy z Visa.
Bibliografia:
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.