Opublikowany przez: familie 2007-10-29 13:43:48
By przeciwdziałać chaosowi wśród usług interaktywnych w portalu Familie.pl, zaprowadzamy aktywnie ład... Proces ten przebiega zgodnie z naszą polityką etyki i jest dostosowany do regulaminu Użytkownika.
W jaki sposób mam zgłosić wypowiedź, którą uważam za niestosowną i chciałbym, by została usunięta?
Kliknij na symbol STOP przy wypowiedzi, którą chcesz zgłosić i wypełnij formularz, który się wyświetli. Podaj motywację oraz zaproponuj sposób zmiany. Twoje zgłoszenie wpłynie do naszego systemu zgłoszeń nadużyć, a ty otrzymasz numer zgłoszenia. Jeśli podasz adres mailowy, dostaniesz potwierdzenie wpłynięcia zgłoszenia oraz informację, jakie kroki zostały podjęte. Nie musisz być zalogowany ani nawet zarejestrowany w portalu, by zgłosić nadużycie.
Jak działa zaprowadzanie ładu?
Pracujemy według systemu zgłoszeń nadużyć, który kieruje zgłoszeniami i życzeniami. Działa to tak. Jeśli odwiedzający natrafi na wypowiedzi, które uzna za niestosowne, może zgłosić je za pomocą symbolu umieszczonego przy danej wypowiedzi. W formularzu zgłoszenia nadużycia odwiedzający proponuje stosowne kroki zaradcze, motywując je, a następnie sprawa ląduje w naszym systemie zgłoszeń nadużyć.
Wszystkie wypowiedzi zgłoszone do systemu podlegają zbadaniu przez moderatora i redakcję Życia Rodziny. Moderator przyjmuje zgłoszenie i rozpatruje je pozytywnie albo odrzuca, zmienia nagłówek zgłoszenia lub przekazuje redakcji do dalszego zbadania. Zgłaszający otrzymuje potwierdzenie zarówno w momencie zgłoszenia nadużycia jak i w momencie, gdy zgłoszenie zostaje poddane analizie moderatora, wraz z informacją o jego decyzji.
Istnieją tylko dwa rodzaje rozpatrzenia spraw: upomnienie i ostrzeżenie. Upomnienie otrzymuje Użytkownik, który złamał Regulamin Użytkownika w sposób nieświadomy lub nie rzucający się mocno w oczy. Ostrzeżenia udziela się w wypadku wyraźnych przekroczeń Regulaminu. Kilka upomnień może prowadzić do ostrzeżenia, a kilka ostrzeżeń do zablokowania Użytkownika lub niektórych wypadkach do powzięcia dalszych kroków.
Kim jest moderator i jakie ma uprawnienia?
Moderator jest jednym z użytkowników, który za sprawą dobrej znajomości Internetu oraz dzięki odpowiednim cechom został wybrany przez redakcję Życia Rodziny do pomocy w zachowaniu ładu i obsługi systemu zgłoszeń nadużyć w portalu. Moderator ma najwyższy status wśród Użytkowników, tzn. decyzje podejmowane przez niego lub informacje przez niego udzielane są wiążące dla innych Użytkowników. Jeśli moderator zacznie zachowywać się w sposób niestosowny, Życie Rodziny może cofnąć ten przywilej. Z tego też powodu stworzono system składania skarg na decyzje moderatora prosto do redakcji, by poddać je zasadniczemu zbadaniu. Poniższa strona zawiera informacje o aktualnych moderatorach Życia Rodziny: https://www.familie.pl/Forum/moderators.php
Moderator ma również prawo zaingerować i zmienić bieg wątku, zmierzającego donikąd, nawet jeśli nikt jeszcze nie złamał reguł wprost. Upomina wtedy, powołując się na swój status moderatora.
Moderator ma, naturalnie, prawo do wyrażania własnych opinii i angażowania się we wszystkich możliwych kwestiach i tematach, lecz nie ma prawa wykorzystywać swej pozycji, by dyskwalifikować innych. Moderator nie ma możliwości wglądu do informacji o poszczególnych użytkownikach, o wcześniejszych wykroczeniach czy do innych danych technicznych, dostępnych redakcji. Poza powyższym, funkcjonuje on na takich samych zasadach jak pozostali użytkownicy.
Rola i odpowiedzialność moderatora
Praca moderatora obejmuje zaprowadzanie ładu w systemie zgłoszeń nadużyć, zatrzymywanie flood-ów, wyczulenie na zgłoszenia i sugestie Użytkowników i sprawowanie funkcji betatesterów- innymi słowy po prostu bycie ekspertem i pomocą w sprawach usług interaktywnych. Moderator nie ponosi samodzielnej odpowiedzialności za poszczególne decyzje i nie ma żadnego obowiązku tłumaczenia się przed Użytkownikami lub odpierania krytyki spowodowanej decyzją. Użytkownicy mogą zawsze zwrócić się do redakcji w celu otrzymania gruntownego zbadania sprawy. Dyskusje na forum dotyczące poszczególnych decyzji moderatora będą usuwane bez wyjątku i karane upomnieniem. Jednym z zadań moderatora jest oczyszczanie forum z takich dyskusji.
Moderator nie zajmuje się tylko jedną sprawą, decydując o niej, więc otwarta krytyka moderatora stanowi brak szacunku wobec jego osoby. Zadaniem moderatora jest przyjmować zgłoszenia a następnie albo zatwierdzać je albo odrzucać, gdyż takie jest jego zadanie. Każda decyzja oznacza niezadowolenie którejś ze stron: czy to Użytkownika- autora wpisu- czy zgłaszającego nadużycie, któremu odmówiono zatwierdzenia sprawy. Przyjmowanie na siebie 10 nowych niezadowolonych dziennie to niespecjalnie przyjemne zadanie, szczególnie że najczęściej nieodpłatne. Redakcja zapowiada więc rygorystyczne kroki wobec użytkowników, lekceważących moderatorów lub sprzeciwiających się im.
Sprzeciwianie się decyzji lub otwarta krytyka moderatora
Otwarty sprzeciw wobec wskazań moderatora lub otwartą ich krytykę uznaje się za przejaw krnąbrności, a użytkownik otrzymuje ostrzeżenie. Wszelką krytykę/sprzeciw/ skargi kierować należy prosto do redakcji. Patrz też: odwołania poniżej. Otwartą krytykę wobec moderatora z powodu któregoś z jego działań uważa się za pozbawioną szacunku i obraźliwą, dlatego też sprzeciwia się ona zarówno regulaminowi użytkownika jak i polityce ładu. Słowo "otwarta" obejmuje wszelkie usługi interaktywne, gdzie inni mogą zaczerpnąć informacji, np. wpisy na forum, do księgi gości, pamiętniki, prezentacje itp.
Odwołania do redakcji w sprawie decyzji moderatora
Użytkownik nie zawsze zgadza się z decyzją moderatora, dlatego też Życie Rodziny stworzyło możliwość odwołania się od decyzji moderatora prosto do redakcji, w celu dokładnego zbadania sprawy. Redakcja ma prawo odrzucić lub podtrzymać decyzję moderatora.
Redakcja interpretuje prawa użytkownika, postanowienia Regulaminu i politykę ładu w powyższy sposób, wprowadza je w życie i czyni obowiązującymi. Interpretacja reakcji obowiązuje decyzje moderatora.
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.