Opublikowany przez: Sonia.M 2017-10-13 15:43:36
Autor zdjęcia/źródło: PIRO4D, Pixabay
W tej edycji wzięło udział 54 nastolatków z 25 krajów. Polskę reprezentowało czworo utalentowanych uczestników w wieku 14-16 lat: Berenika Olasek, Jakub Pietrek, Bernard Mmerole i Franciszek Marchel. Młodzież doskonaliła swoje umiejętności pod czujnym okiem najlepszych trenerów z Bayernu Monachium oraz wzięła udział w meczu Bundesligii. W meczu gospodarze zmierzyli się z drużyną Bayer Leverkusen. Z uczestnikami programu spotkał się również Robert Lewandowski, który dołączył do tegorocznego projektu.
Allianz Polska zaprosiła na obóz piłkarski do Monachium młode i pełne pasji osoby, które przez 6 dni rozwijały swoje umiejętności piłkarskie. Uczestnicy mieli także okazję spotkać się ze swoimi idolami, gwiazdami Bayernu Monachium – Robertem Lewandowskim, Kingsleyem Comanem i Sebastianem Rudym oraz obejrzeć mecz FC Bayern vs. Bayer Leverkusen na stadionie Allianz Arena. Akcja zorganizowana została w ramach działań społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) już po raz dziewiąty.
W tym roku, aby wygrać wyjazd na Allianz Junior Football Camp i koszulkę z podpisem Roberta Lewandowskiego, należało nagrać krótkie video prezentujące jak futbol łączy pokolenia i zamieścić go na na oficjalnym profilu Allianz Polska na Facebooku. Firma dołączyła również do turnieju organizowanego przez Red Bull – Neymar Jr’s Five, który odbywa się w 10 miastach w Polsce. Do turnieju zgłaszają się pięcioosobowe grupy grające w tzw. street fotball. W efekcie współpracy Allianz wyłoniła jednego z laureatów, który wziął udział w tegorocznej edycji projektu Allianz Junior Football Camp.
Allianz Junior Football Camp trwał 6 dni i wzięło w nim udział 54 nastolatków z 25 drużyn z całego świata, m.in. z Brazylii, Argentyny, Chin, Malezji, Sri Lanki oraz Polski. Udało się przeprowadzić ponad 20 godzin treningów w atmosferze dobrej zabawy i odkrywania świata wielkiego futbolu. Dzieci spotkały się również z psychologiem sportowym, który na co dzień pracuje z pierwszą drużyną FC Bayern. Na warsztatach poznali techniki poprawiające koncentrację, dowiedzieli się jak prawidłowo relaksować się po treningu oraz w jaki sposób wizualizować zwycięstwo i tym samym osiągać lepsze rezultaty w sporcie.
Oliver Kraus, Global Partnership Manager w Allianz SE: „Cieszymy się, że w ramach tegorocznego projektu udało nam się zrobić krok na przód nie tylko pod względem rozwoju fizycznego u dzieci, ale również skupić uwagę na ich przygotowaniu mentalnym. Od lat jesteśmy dumnym mecenasem zdrowego trybu życia, współpracy, przygody i wzmacniania ducha zespołu.”
Podczas obozu piłkarskiego młodzież poznała rówieśników z całego świata. Młodzi ludzie mogli wymienić się doświadczeniami, zetknąć z inną kulturą i nawiązać nowe przyjaźnie. Piłka nożna nie tylko łączy pokolenia, ale jest także uniwersalnym językiem!
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.